Sponsored products via Bol.com
Via Bol.com heb je de mogelijkheid om sponsored products in te zetten. Met deze tool kan je nieuwe artikelen onder de aandacht brengen of wil je graag nog meer zichtbaarheid voor goedlopende producten? Dat kan met deze sponsored products-tool. Je kan geautomatiseerde campagnes draaien, maar ook kiezen voor manueel.
Sponsored Products via Bol.com, hoe werkt het precies?
Met gesponsorde advertenties via Bol.com worden jou producten getoond zodra klanten relevante zoektermen gebruiken die raakvlakken hebben met jou producten. Je kan per campagne vooraf bepalen op welke zoektermen je precies gevonden wilt worden. Je kan er voor kiezen om dit automatisch in te stellen, maar er is ook een mogelijkheid om dit handmatig te doen.
Het voordeel van sponsored products dat je alleen kosten draait, zodra een consument op jouw advertentie klikt. Dit betekent wel dat je de campagnes regelmatig dient te optimaliseren om er een écht succes van te maken.
De advertenties van Bol.com worden getoond zodra dit relevant is voor de consument. Je advertenties worden getoond op categorie- en productpagina’s, maar ook als de Bol.com-klant een relevante zoekterm invult via de interne zoekbalk. Het algoritme van de tool zorgt er voor dat je producten alleen getoond worden zodra dit relevant is.
Is sponsored products via Bol.com iets voor mij?
Het inzetten van sponsored products kan een positieve uitwerking op je huidige verkopen via Bol.com. Vrijwel alle artikelen worden ook toegelaten tot de advertentietool van Bol.com. Voorwaarde is wel dat je artikelen in het koopblok staan. Heb jij hulp nodig om succesvolle campagnes te draaien via sponsored products, zodat je producten ook organisch gaan stijgen? Neem dan contact met ons op. Intodetail.nl heeft ruime ervaring met het succesvol inzetten van gesponsorde advertenties via Bol.com.