Boost je sales op Cdiscount.com met Google shopping

Cdiscount.com biedt jou – via haar advertentiemogelijkheden – de optie om gebruik te maken van Google Shopping. Zo kan jij het verkeer verhogen via Google Shopping naar jouw productpagina’s. Het algoritme van Google gebruikt de informatie van jouw producten om het zoekgedrag van de consument via Google Shopping te matchen met jou producten. Daarmee ben je verzekerd van kwalitatief verkeer.

Cdiscount target automatisch je producten

Cdiscount.com heeft een team klaar staan die de technische implementatie verzorgt. Dit team zorgt er voor dat jou producten met het beste potentieel richting Google Shopping worden gestuurd. Het algoritme van Google selecteert automatisch jou meest converterende producten om de best mogelijke prestaties te garanderen.

Google Shopping campagne starten via Cdiscount.com

1. Je kan eenvoudig je Cdiscount.com Google Shopping-campagne configureren via de knop “I launch my ad”. Daarna dien je de volgende twee onderdelen aangeven:

  • Dagbudget
  • Gewenste startdatum

Heb je de beschikking over een premium abonnement? Dan wordt je campagne elke maand automatisch aangemaakt. Hier hoef je zelf geen actie op te ondernemen.

2. Het Cdiscount-team beoordeelt of je in aanmerking komt voor het Google Shopping-programma. Er zijn een aantal producten die niet zijn toegestaan voor het gebruik van Google Shopping via Cdiscount.com. Dit kan je vinden via hier.

3. Zodra de campagne is geactiveerd zijn je artikelen binnen een mum van tijd zichtbaar in Google Shopping. Je kan je campagne volgen via de beheermodule in C.A.R.S

4. De prestaties kan je bekijken vanuit het Cdiscount Ads Retail Solution Platform.

5. Het budget wat je hebt ingesteld kan onvoldoende toereikend zijn om de gehele maand elke dag Google Shopping actief te hebben. In C.A.R.S kan je extra credits toevoegen door een verzoek in te dienen via: “Add Google Shopping budget”.

6. Als je een verzoek hebt ingediend om extra budget toe te voegen aan je lopende Google Shopping-campagne (al dan niet onderdeel van je premium abonnement), en zodra dit budget beschikbaar is in C.A.R.S, wordt het direct toegevoegd aan je Google Shopping-campagne.

Let op! Het toevoegen van het budget is niet voldoende, je dient zelf handmatig de campagne opnieuw starten.

Resultaten

De resultaten zijn niet beïnvloedbaar, omdat Google Shopping via Cdiscount.com automatisch verloopt. Je hebt – buiten een dagbudget – daardoor weinig invloed, het voordeel is dat je er ook weinig tijd aan kwijt bent. Volgens Cdiscount.com is de gemiddelde ROAS 13% en de gemiddelde conversie 15%.

Ik heb hulp nodig bij Cdiscount.com Google Shopping

Heb jij hulp nodig bij het opstarten van je Cdiscount.com Google Shopping-campagne? Neem dan contact met ons op! Wij hebben ruime ervaring met het opstarten en succesvol inzetten van Google Shopping campagnes via Cdiscount.com